А.А. Сунцова
МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ И ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ФИНАНСОВОЙ НАУКИ: РЕТРОСПЕКТИВНЫЙ АНАЛИЗ
В статье осуществлен ретроспективный анализ методологических и теоретических основ финансовой науки. Определены основные особенности мировой финансовой мысли прошлого для обеспечения поиска соответствующих элементов для теоретического анализа современных мыслей финансистов с мировым именем.
Более детально со статьей можно ознакомиться здесь:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/APE/2009_3/9-16.pdf
неділя, 29 січня 2012 р.
О.О. Сунцова МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФІНАНСОВОЇ НАУКИ: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ
О.О. Сунцова
МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФІНАНСОВОЇ НАУКИ: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ
У статті здійснено ретроспективний аналіз методологічних і теоретичних засад фінансової науки. Виявлено основні особливості світової фінансової думки у минулому для забезпечення пошуку відповідних елементів для теоретичного аналізу сучасних думок фінансистів зі світовим ім'ям.
Більш детально із статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/APE/2009_3/9-16.pdf
МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФІНАНСОВОЇ НАУКИ: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ
У статті здійснено ретроспективний аналіз методологічних і теоретичних засад фінансової науки. Виявлено основні особливості світової фінансової думки у минулому для забезпечення пошуку відповідних елементів для теоретичного аналізу сучасних думок фінансистів зі світовим ім'ям.
Більш детально із статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/APE/2009_3/9-16.pdf
Ярлыки: финансы,
Сунцова,
фінанси,
фінансова методологія,
Suntsova
субота, 28 січня 2012 р.
А. Suntsova LOCAL ECONOMIC DEVELOPMENT: THE FINANCIAL PERSPECTIVE
А. Suntsova
LOCAL ECONOMIC DEVELOPMENT: THE FINANCIAL PERSPECTIVE
The article covers the issues of financial perspective of the local economic development in the conditions of implementing of fiscal decentralization. Problematic aspects of the above have been highlighted and offered possible ways of acceleration of the local economic growth in Ukraine.
The full text you can find here:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/naukma/Econ/2005_44/15_suntsova_oo.pdf
LOCAL ECONOMIC DEVELOPMENT: THE FINANCIAL PERSPECTIVE
The article covers the issues of financial perspective of the local economic development in the conditions of implementing of fiscal decentralization. Problematic aspects of the above have been highlighted and offered possible ways of acceleration of the local economic growth in Ukraine.
The full text you can find here:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/naukma/Econ/2005_44/15_suntsova_oo.pdf
Сунцова О. О. МІСЦЕВИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК: ФІНАНСОВИЙ АСПЕКТ
Сунцова О. О.
МІСЦЕВИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК:ФІНАНСОВИЙ АСПЕКТ
У статті окреслено проблеми фінансового аспекту місцевого економічного розвитку за умов здійснення політики фіскальної децентралізації. Описано проблемні питання щодо цієї тематики та запропоновано ймовірні шляхи пожвавлення регіонального економічного розвитку в Україні
Із повним текстом статті можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/naukma/Econ/2005_44/15_suntsova_oo.pdf
МІСЦЕВИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК:ФІНАНСОВИЙ АСПЕКТ
У статті окреслено проблеми фінансового аспекту місцевого економічного розвитку за умов здійснення політики фіскальної децентралізації. Описано проблемні питання щодо цієї тематики та запропоновано ймовірні шляхи пожвавлення регіонального економічного розвитку в Україні
Із повним текстом статті можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/naukma/Econ/2005_44/15_suntsova_oo.pdf
ОСНОВНІ НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ ФІНАНСУВАННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Руденко Володимир Володимирович у своїй статті "ОСНОВНІ НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ ФІНАНСУВАННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ" високо оцінив наукові доробки своєї попередниці Сунцової О.О. У статті окреслено основні напрямки удосконалення механізму фінансування місцевого самоврядування в контекті євроінтеграційних процесів. Так, пише автор: "...У сучасних наукових дослідженнях переважно економістів приділялась увага окремим аспектам фінансового забезпечення місцевого самоврядування. О.Д. Василик [8] висвітлював ці питання в теорії фінансів. О.Д. Данілов [5], В.В. Зайчикова [12], В.І. Кравченко [14], О.О. Сунцова [20] визначають теоретичні засади організації фінансового забезпечення місцевого самоврядування в контексті теорії місцевих фінансів та міжбюджетних відносин..."
Із вказаною статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Nashp/2010_1/Rudenko.pdf
Із вказаною статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Nashp/2010_1/Rudenko.pdf
Міжбюджетні відносини та сучасний федералізм
Оксана Музика-Стефанчук, кандидат юридичних наук, доцент кафедри конституційного, адміністративного та фінансового права Хмельницького університету управління та права у своїй статті "Міжбюджетні відносини та сучасний федералізм" високо відмітила наукові здобутки Сунцової О.О. Так, пише автор: "...О. О. Сунцова вирізняє дві основні групи моделей бюджетного федералізму:
1) децентралізовані моделі (приміром, у США) – характеризуються великою фіскальною автономією регіональної та місцевої влади, слабкістю зв’язків між різними рівнями влади; центральна влада фактично не переймається проблемами фінансового вирівнювання, мало зважає на фіскальні дисбаланси в розвитку окремих територій. Місцева влада за такої моделі має покладатися передусім на
власні сили;
2) кооперативні моделі (наприклад, в Австрії, ФРН, Скандинавських країнах) – характеризуються тісною співпрацею різних рівнів влади, активною політикою центральної влади у питаннях подолання фіскальних дисбалансів на різних рівнях управління та фінансового вирівнювання. Центральна влада активно піклується про забезпечення єдиних стандартів суспільних послуг у межах усієї території держави [5, с. 65; 2, с. 352]..."
Більш детально із вказаною статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pubpr/2011_1/muzyka-stefanchuk.pdf
1) децентралізовані моделі (приміром, у США) – характеризуються великою фіскальною автономією регіональної та місцевої влади, слабкістю зв’язків між різними рівнями влади; центральна влада фактично не переймається проблемами фінансового вирівнювання, мало зважає на фіскальні дисбаланси в розвитку окремих територій. Місцева влада за такої моделі має покладатися передусім на
власні сили;
2) кооперативні моделі (наприклад, в Австрії, ФРН, Скандинавських країнах) – характеризуються тісною співпрацею різних рівнів влади, активною політикою центральної влади у питаннях подолання фіскальних дисбалансів на різних рівнях управління та фінансового вирівнювання. Центральна влада активно піклується про забезпечення єдиних стандартів суспільних послуг у межах усієї території держави [5, с. 65; 2, с. 352]..."
Більш детально із вказаною статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pubpr/2011_1/muzyka-stefanchuk.pdf
ФІНАНСОВИЙ МЕХАНІЗМ В РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ ТА ЇЇ РЕГІОНІВ
Микола Йосипович Малік, д.е.н., професор, академік Української академії аграрних наук, професор кафедри фінансів, грошового обігу та кредиту Київського національного університету імені Тараса Шевченка надав офіційну критику на монографію Сунцової О.О. "Фінансові аспекти соціально-економічного розвитку держави та її регіонів", яку опубліковано в науковому журналі "Актуальні проблеми економіки" №9, 2009 р.
Так, автор зазначає: "...Відмінною рисою ХХІ століття є процес невпинної глобалізації, який поступово змінює весь світ, стираючи регіональні і національні кордони та формуючи єдиний інтегральний простір. Це в свою чергу обумовлює нову природу поведінки складних соціально-економічних систем. Інтеграція економіки України до світової та її вступ до Світової організації торгівлі вимагають розробки низки заходів з підвищення її конкурентоспроможності та ефективності за умов стрімкої зміни ситуації на внутрішньому і міжнародному ринках виробництва та обігу товарів, робіт, послуг. Таке реформування економіки країни вимагає значних фінансових вливань і «переформатування» складових фінансової системи держави. У цьому контексті особливого значення набуває пошук шляхів удосконалення методологічних і методичних підходів в системі фінансового забезпечення соціально-економічного розвитку країни, а саме побудова певних теоретичних концепцій до застосування фінансових інструментів регулювання темпів економічного зростання. Необхідність розуміння та дослідження нових умов господарювання з точки зору фінансового забезпечення активізації економічного розвитку зумовили необхідність докорінної зміни підходів, способів та методів управління соціально-економічними системами, що знайшло своє відображення у монографії О.О. Сунцової [1], яка присвячена дослідженню складного та багатогранного комплексу проблем фінансового розвитку держави та її регіонів і визначення дії фінансового механізму активізації соціально-економічного розвитку різних країн світу. Логіка побудови монографії є чіткою й підпорядкованою головній меті, яку поставила перед собою автор, а саме – дослідити концептуальні, методологічні та теоретичні засади фінансового регулювання соціально-економічного розвитку держави та її регіонів, а також з макро-, мезо- та мікроекономічних позицій проаналізувати дію фінансового механізму активізації економічного розвитку.
За структурою монографія складається з п'яти взаємопов'язаних розділів, в яких охоплено практично весь спектр фінансових аспектів соціально-економічного розвитку держави. Так, в теоретико-методологічному ключі послідовно розглядаються питання основ фінансового механізму як системи управління соціально-економічним розвитком держави та її регіонів, впливів і суперечностей фінансового розвитку України, ролі державних фінансових інструментів у процесах соціально-економічного розвитку держави, фінансової складової соціально-економічного розвитку регіону в країні та роль фінансів суб'єктів господарювання у прискоренні чи уповільненні темпів соціально-економічного розвитку.
У монографії на основі історико-економічного аналізу здійснено ретроспективний огляд методологічних і теоретичних засад фінансової науки стосовно аспектів соціально-економічного розвитку держави та її регіонів. Автором виявлено основні особливості світової фінансової думки у минулому з метою забезпечення пошуку відповідних елементів для теоретичного аналізу робіт фінансистів із світовим ім'ям. За допомогою методів статистичного аналізу підтверджено думку про те, що фінансовий розвиток спонукає до прискорення темпів економічного зростання країни. Цікавими є виявлені зв'язки між фінансовим розвитком та економічним зростанням, як такі, що створюють умови для забезпечення сталих темпів економічного розвитку, що збільшує або зменшує рівень зайнятості і впливає на продуктивність виробництва, на купівельну спроможність населення, та ті, що спричиняють фінансові кризи. У монографії О.О. Сунцової доведено наявність стійкого зв'язку між фінансовим розвитком та продуктивною ефективністю. Автор доводить, що, незалежно від рівня економічного розвитку країни, зв'язок між фінансовим розвитком та економічним зростанням має як позитивну, так і негативну залежність. Визначення оптимального інвестиційного портфелю тягне за собою виникнення певних боргових зобов'язань та є прямо пропорційним готовності агентів фінансового ринку і домогосподарств інвестувати у фінансовий розвиток. Рівновага та характер такого впливу при цьому залежить від рівня економічного розвитку національного господарства певної країни та її політичного режиму. У монографії обґрунтовано наявність внутрішніх збурень серед глибоких детермінант фінансового розвитку та якість зв'язків між фінансовим розвитком та економічним зростанням. Можна стверджувати, що розроблені та представлені в монографії пропозиції з планування, прогнозування та оптимізації детермінант фінансового механізму соціально-економічного розвитку держави та її регіонів, методики визначення фінансової залежності країни та діагностування її макрофінансової стабільності озброять спеціалістів будь-якого рівня управління інструментами для успішного прийняття рішень, які спонукали б прискорення темпів соціально-економічного розвитку.
Зміст монографії, її висновки та рекомендації будуть корисними керівникам підприємств, державним службовцям, фінансистам при здійсненні управління державою, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; науковим співробітникам та студентам ВНЗ – при вивченні та удосконаленні теоретичних основ фінансового розвитку держави.
1. Сунцова О.О. Фінансові аспекти соціально-економічного розвитку держави та її регіонів: Монографія / О.О. Сунцова. – К.: Міністерство освіти і науки України, УкрІНТЕІ, 2009. – 300 с.
Більш детально з текстом можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/APE/2009_9/295-296.pdf
Так, автор зазначає: "...Відмінною рисою ХХІ століття є процес невпинної глобалізації, який поступово змінює весь світ, стираючи регіональні і національні кордони та формуючи єдиний інтегральний простір. Це в свою чергу обумовлює нову природу поведінки складних соціально-економічних систем. Інтеграція економіки України до світової та її вступ до Світової організації торгівлі вимагають розробки низки заходів з підвищення її конкурентоспроможності та ефективності за умов стрімкої зміни ситуації на внутрішньому і міжнародному ринках виробництва та обігу товарів, робіт, послуг. Таке реформування економіки країни вимагає значних фінансових вливань і «переформатування» складових фінансової системи держави. У цьому контексті особливого значення набуває пошук шляхів удосконалення методологічних і методичних підходів в системі фінансового забезпечення соціально-економічного розвитку країни, а саме побудова певних теоретичних концепцій до застосування фінансових інструментів регулювання темпів економічного зростання. Необхідність розуміння та дослідження нових умов господарювання з точки зору фінансового забезпечення активізації економічного розвитку зумовили необхідність докорінної зміни підходів, способів та методів управління соціально-економічними системами, що знайшло своє відображення у монографії О.О. Сунцової [1], яка присвячена дослідженню складного та багатогранного комплексу проблем фінансового розвитку держави та її регіонів і визначення дії фінансового механізму активізації соціально-економічного розвитку різних країн світу. Логіка побудови монографії є чіткою й підпорядкованою головній меті, яку поставила перед собою автор, а саме – дослідити концептуальні, методологічні та теоретичні засади фінансового регулювання соціально-економічного розвитку держави та її регіонів, а також з макро-, мезо- та мікроекономічних позицій проаналізувати дію фінансового механізму активізації економічного розвитку.
За структурою монографія складається з п'яти взаємопов'язаних розділів, в яких охоплено практично весь спектр фінансових аспектів соціально-економічного розвитку держави. Так, в теоретико-методологічному ключі послідовно розглядаються питання основ фінансового механізму як системи управління соціально-економічним розвитком держави та її регіонів, впливів і суперечностей фінансового розвитку України, ролі державних фінансових інструментів у процесах соціально-економічного розвитку держави, фінансової складової соціально-економічного розвитку регіону в країні та роль фінансів суб'єктів господарювання у прискоренні чи уповільненні темпів соціально-економічного розвитку.
У монографії на основі історико-економічного аналізу здійснено ретроспективний огляд методологічних і теоретичних засад фінансової науки стосовно аспектів соціально-економічного розвитку держави та її регіонів. Автором виявлено основні особливості світової фінансової думки у минулому з метою забезпечення пошуку відповідних елементів для теоретичного аналізу робіт фінансистів із світовим ім'ям. За допомогою методів статистичного аналізу підтверджено думку про те, що фінансовий розвиток спонукає до прискорення темпів економічного зростання країни. Цікавими є виявлені зв'язки між фінансовим розвитком та економічним зростанням, як такі, що створюють умови для забезпечення сталих темпів економічного розвитку, що збільшує або зменшує рівень зайнятості і впливає на продуктивність виробництва, на купівельну спроможність населення, та ті, що спричиняють фінансові кризи. У монографії О.О. Сунцової доведено наявність стійкого зв'язку між фінансовим розвитком та продуктивною ефективністю. Автор доводить, що, незалежно від рівня економічного розвитку країни, зв'язок між фінансовим розвитком та економічним зростанням має як позитивну, так і негативну залежність. Визначення оптимального інвестиційного портфелю тягне за собою виникнення певних боргових зобов'язань та є прямо пропорційним готовності агентів фінансового ринку і домогосподарств інвестувати у фінансовий розвиток. Рівновага та характер такого впливу при цьому залежить від рівня економічного розвитку національного господарства певної країни та її політичного режиму. У монографії обґрунтовано наявність внутрішніх збурень серед глибоких детермінант фінансового розвитку та якість зв'язків між фінансовим розвитком та економічним зростанням. Можна стверджувати, що розроблені та представлені в монографії пропозиції з планування, прогнозування та оптимізації детермінант фінансового механізму соціально-економічного розвитку держави та її регіонів, методики визначення фінансової залежності країни та діагностування її макрофінансової стабільності озброять спеціалістів будь-якого рівня управління інструментами для успішного прийняття рішень, які спонукали б прискорення темпів соціально-економічного розвитку.
Зміст монографії, її висновки та рекомендації будуть корисними керівникам підприємств, державним службовцям, фінансистам при здійсненні управління державою, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; науковим співробітникам та студентам ВНЗ – при вивченні та удосконаленні теоретичних основ фінансового розвитку держави.
1. Сунцова О.О. Фінансові аспекти соціально-економічного розвитку держави та її регіонів: Монографія / О.О. Сунцова. – К.: Міністерство освіти і науки України, УкрІНТЕІ, 2009. – 300 с.
Більш детально з текстом можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/APE/2009_9/295-296.pdf
Підписатися на:
Дописи (Atom)