субота, 28 січня 2012 р.

ФІНАНСОВА ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Н. О. Бикадорова із ЛНУ мені Тараса Шевченка у своїй статті "ФІНАНСОВА ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ" дала високу оцінку попереднім науковим розробкам Сунцової О.О. Так, автор пише: "...Дослідженням цієї проблеми займалися українські та зарубіжні вчені: В. Оутс, В.Л. Андрущенко, О.С. Дрезденська, Ч. Тібо, Р. Масгрейв, Л.І. Якобсон, О.О. Сунцова..." а також "...Деволюція має регіональний характер та асоціюється з передачею центральним урядом повноважень субнаціональним одиницям при збереженні суверенітету центру. Деволюція поділяється на законодавчу (тобто регіональній владі надається право приймати власні закони) й адміністративну (передача субнаціональним органам права реалізувати закони й політику, що встановлюється центральним урядом відповідно до специфіки певного регіону). Такі форми адміністративної децентралізації, як деконцентрація й деволюція, властиві й фінансовій децентралізації [8; 11; 12]..."
Більш детально з даною публікацією можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Evd/2010_2/27.pdf

ПРОБЛЕМЫ УПРАВЛЕНИЯ МЕСТНЫМИ БЮДЖЕТАМИ

Р.Ш. Минзатова с ТНУ им. В.И. Вернадского в своей статье "ПРОБЛЕМЫ УПРАВЛЕНИЯ МЕСТНЫМИ БЮДЖЕТАМИ" дала высокую оценку исследованиям Сунцовоъ О.А. В своей статье автор пишет: "...Анализируя финансовую политику Украины за годы независимости, О.А. Сунцова отмечает ее направленность в сторону бюджетной децентрализации. На сегодняшний день это законодательно закреплено в Конституции Украины и при подписании Европейской Хартии о местном самоуправлении. В последнее время все развитые страны и страны с переходной экономикой реализуют собственную политику бюджетной децентрализации с целью изменения соотношения степени влияния центральных органов государственной власти и органов местного самоуправления на макроэкономическую ситуацию [1]. В исследовании О.А. Сунцовой проведен анализ законодательного обеспечения существования системы местных бюджетов в Украине и организации формирования их доходной базы, при этом определен ряд изъянов системы формирования доходов местных бюджетов, в числе которых: нестабильность (доходные и расходные полномочия часто изменяются), нечеткость прописанных взаимоотношений (возникает путаница относительно того, какой уровень бюджета должен финансировать те или другие полномочия); неадекватность обеспечения финансирования потребностям региона; неявное содействие занижению имеющихся доходных источников местных бюджетов и завышению расходной потребности с целью получения их большего объема. В результате проведенных исследований сделаны выводы, что предельный уровень бюджетной децентрализации должен отвечать максимально возможному уровню финансовой автономии местного самоуправления, который предлагается рассчитывать как отношение суммы собственных и закрепленных доходов местного бюджета к сумме необходимых финансовых ресурсов для полного финансирования собственных и делегированных полномочий. Если уровень бюджетной децентрализации в стране побуждает к определению уровня финансовой автономии местного самоуправления в размере больше 1, бюджетная децентрализация является неэффективной и может даже привести к понижению демократизма местного управления..."
Более детально со статьей можно ознакомиться здесь:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Ekonk/2009_27/minzatova.pdf

ШЛЯХИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ МІСЦЕВОГО ОПОДАТКУВАННЯ В УКРАЇНІ

Ю.А. Бартчук у своїй статті "ШЛЯХИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ МІСЦЕВОГО ОПОДАТКУВАННЯ В УКРАЇНІ" високо оцінили наукову роботу Сунцової О.О. Так, автор пише: "...Теоретичні підходи до побудови системи місцевого оподаткування, обґрунтування її принципів та визначення місця місцевих податків і зборів у системі доходів місцевих бюджетів досліджують такі вітчизняні вчені, як О. Василик, О. Данілов, О. Кириленко, Ю. Лапшин, В. Мельник, О. Сунцова, В. Суторміна, Л. Тулуш та ін..."
Більш детально із вказаною статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Apdup/2011_1/1-4-12.pdf

ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ДОХОДІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ

Поліщук О. Ю. з ХНЕУ у своїй статті "ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ДОХОДІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ" високо оцінив наукові здобутки Сунцової О.О. Так, пише автор: "...Різні аспекти формування доходів місцевих бюджетів досліджувались у наукових працях Василика О Д, Кравченка В І, Луніної І, Сунцової О О, Федосова В М та ін..."
Більш детально із статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Uproz/2011_7/u1107pol.pdf

ЕТАПИ РОЗВИТКУ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ В УКРАЇНІ

М.В. Корягін,доц. канд. екон. наук із Львівської КА у своїй статті "ЕТАПИ РОЗВИТКУ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ В УКРАЇНІ" високо оцінює наукові здобутки Сунцової О.О. У зазначеній статті розглянуто сутність поняття "місцеві бюджети". Виокремлено та охарактеризовано основні етапи розвитку місцевих бюджетів в Україні. Проаналізовано особливості місцевого бюджетування в умовах командно-адміністративної та ринкової економіки. Так, автор пише: "...Дослідження місцевих бюджетів для економічної науки не є новим. Серед праць з цієї проблематики відзначимо роботи А. Вагнера, Р. Гнейста, Р. фон Каурмана, А. Сміта, Л. Штейна, Р. Штурма. У вітчизняній літературі ця тема висвітлена ще недостатньо, хоча варто відзначити праці А. Буряченко, О. Василика, В. Кравченко, О. Сунцової..." та "...за словами О. Сунцової, "місцеві бюджети були повністю залежні від рішень державних органів влади. Радянський Союз поєднував у своїй структурі багато різних народів і національностей, частина з яких була насильно примушена до об'єднання, і навіть дискусійні питання щодо деякої фінансової автономії були в наукових колах небажаними через можливість виникнення відцентрових сил на республіканському і місцевому рівнях, що неминуче призвело б і до дискусій щодо політичного та економічного устрою країни" [3, с. 131]. .."
Більш детально із статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/chem_biol/nvnltu/21_14/238_Kor.pdf

ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД БЮДЖЕТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ

К.М. Роменська із Дніпропетровської державної фінансової академії у своїй статті "ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД БЮДЖЕТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ" високо оцінила наукові доробки Сунцової О.О. Статтю присвячено вивченню зарубіжного досвіду методів бюджетного регулювання. Проаналізовано відмінності в організації міжбюджетних відносин в унітарних, федеративних країнах, у тому числі особливості й методи розподілу
міжбюджетних трансфертів. Виявлено можливості застосування світового досвіду в нашій країні для побудови ефективної моделі бюджетних відносин. Автор пише: "...Слід зазначити, що,питання вдосконалення системи міжбюджетних відносин є актуальним. Вивченню світового досвіду з цієї проблеми присвячено велику кількість наукових праць вітчизняних і зарубіжних вчених, серед яких можна
назвати А.Є. Буряченко, С. Слухай [7], О.О. Сунцову [8]..."
Більш детально із цією статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vddfa/2010_2/2_Romenska.pdf

ФІНАНСОВО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ НА ОСНОВІ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ

Фатюха Н.Г., к.е.н.та Хуторянська І.С.із Запорізького національного технічного університету своїй статті "ФІНАНСОВО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ НА ОСНОВІ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ І ЗБОРІВ" високо оцінили наукові доробки Сунцової О.О. У статті досліджено чинне законодавство та систему місцевих податків і зборів України. Охарактеризовано особливості системи місцевих податків ряду розвинутих країн світу. Визначена роль місцевих податків та зборів у системі забезпечення фінансовими ресурсами місцевих органів влади України та проблеми формування податкових надходжень до місцевих бюджетів.Так, автори пишуть: "...Значну увагу проблемам визначення ролі місцевих податків і зборів у формуванні місцевих бюджетів, а також виявлення недоліків податкової системи в сучасних умовах приділяють у своїх дослідженнях вітчизняні науковці: В.П. Вишневський, В.І. Кравченко, І.О. Луніна, О.О. Сунцова, Л.Л.Тарангул та ін..."
Більш детально із статтею можна ознайомитись тут:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Ekpr/2010_33/Zmist/11PDF.pdf